Ikke-kategoriseret

Sikkerhed bør være en førsteprioritet hos alle virksomheder

Annoncørbetalt indhold

Enhver arbejdsgiver påtager sig ansvaret om at skabe tryghed for sine ansatte. Derfor er det vigtigt, at du som arbejdsgiver har styr på regler og lovgivning omkring sikkerhed på arbejdspladsen.

Derfor er sikkerhed en nødvendighed

Sikkerhed på arbejdspladsen er et must, og det er der ingen, der vil modsige. Her handler det om ikke at være i fare rent fysisk eller mentalt – online og offline.

Der er mange virksomheder, der glemmer, at online sikkerhed er lige så vigtig. Derfor skal du sikre din virksomhed for både offline og online skade allerede fra dag ét.

Især sikkerhed forbundet med ansatte og kunderne

En form for sikkerhed, som har været i søgefeltet og under debat det sidste stykke tid, er sikkerhed forbundet med personlige data. Det er her GDPR-lovgivningen kommer ind i billedet.

GDPR-lovgivningen omfatter, at der ikke må opbevares personlige oplysninger af virksomheder, som er lettilgængelig for alle. Her snakker vi navne, personnumre, IP-adresser, lokationer, kontaktoplysninger, osv.

Dette skal du sikre som en virksomhed

Der er meget at holde styr på, når det kommer til online sikkerhed. Så for at hjælpe dig med at undgå de trælse bøder, der kommer med en overtrædelse af GDPR-lovgivningen, er der fremvist to fokusområder nedenfor.

Dine interne og eksterne kommunikationskanaler skal beskyttes

Det er vigtigt at sikre dine interne og eksterne kommunikationskanaler. Det er alle kanaler, hvor der opbevares private samtaler mellem de ansatte eller en ansat og en kunde.

Der kan også være følsomme data på nogle af dine kunder, hvilket en hacker kunne være interesseret i at få fat på – fx IP-adresser eller lokationer. Her skal du fx få en sikker hjemmeside for at undgå, at udefrakommende finder informationen.

Alt information om dine ansatte skal være utilgængelige for udefrakommende

Andet information, som skal sikres, er alt information om dine medarbejdere. Dette er for eksempel deres fulde navne, personnummer og/eller adresser.

Dette er igen noget, som kan blive brugt med skadeligt formål og skal derfor beskyttes for at skabe sikkerhed for de ansatte.

Lad ikke en hacker overtage styringen af din virksomhed

Lad ikke sikkerheden blive et problem. Derved undgår du bøder, at miste tiltroen fra ansatte og kunder samt at få et dårligt omdømme.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *